تعهد های تحویل کود اوره به بخش کشاورزی محقق شد؛

افزایش ۳۰ درصدی تحویل کود اوره از سوی پتروشیمی‌ها

افزایش ۳۰ درصدی تحویل کود اوره از سوی پتروشیمی‌ها
(سه شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۹) ۱۲:۰۰

مدیرکنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: از ابتدای سال جاری تا بیستم دی ماه، درمجموع بیش از یک میلیون و هفتصد و پنجاه هزار تن کود اوره ازسوی مجتمع های پتروشیمی به بخش کشاورزی تحویل شده است.

به گزارش خبرنگار نیپنا، سیدجلال میرهاشمی مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی اظهارکرد: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده در خصوص تامین نیاز بخش کشاورزی به کود اوره تولیدی پتروشیمی ها، تا بیستم دی ماه، تحویل کود اوره حدود 30درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

به گفته مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی، ۹۹ درصد از تعهد پتروشیمی‌ها در تامین نیاز بخش داخلی محقق شده است.

بر پایه این گزارش، برای تامین پایدار این نیاز و ایجاد امنیت غذایی در کشور، عرضه کود اوره به بخش کشاورزی تا پایان آذرماه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد افزایش یافته است.

این در حالی است که با وجود آغاز سرما و با وجود برخی محدودیت ها برای پتروشیمی‌های تولید کننده کود اوره، تولید و عرضه این محصول از روند مطلوب برخوردار است.

گفتنی است که با بهره‌برداری از واحدهای پتروشیمی در نقاط مختلف کشور، ‌ بیش از ۱۰ سال است که ایران از واردات کود اوره بی‌نیاز شده و حتی به عنوان یکی از صادرکنندگان مهم این محصول پتروشیمی نیز در جهان شناخته می‌شود.

تعداد بازدید : ۱,۰۱۷